Kedd, 2025-06-24, 11:28 AM

A T12 content end-bossa, egy régi ismerős új köntösben. Normal fokozaton a harc addig tart, amíg a boss eléri a 10%-os életerő-küszöböt, amikor ez megtörténik, visszavonul, a csapatra hagyva kincseit. Ebben csak heroic nehézségi szinten tér el, mikoris ebben a fázisban új képességekkel rendelkezve, saját lábára állva küzd majd meg kihívóival, ill. az Ő segítségükre siető hatalmasságokkal. Erről a részről jelen esetben nem lesz szó, az egy másik topic része lesz.
Az encounter megkíván 2 tankot, 2 v 3 healert és ennek megfelelően 5 v 6 DPS-t.
Fontos, hogy pl. Alakirhoz hasonlóan csak úgy lehet pullolni, ha direktben egy képességet használunk a bossra, ameddig ezt nem tesszük meg, addig szabadon megközelíthetjük a bosst. Így az egyes fázisokra vonatkozó pozícionálás szabadon gyakorolható a boss pullolása előtt.
A harc három fázisból áll, valamint az egyes fázisok közötti átmeneti részekből, lássuk hát a boss képességeit, fázisról fázisra.

Fázisfüggetlenül a boss felpakol egy debuffot, ami miatt a tankoknak tauntolniuk kell. Ezen debuff megnöveli a kapott sebzést, így nem lehet szóló tankolni. Tauntolni értelemszerűen akkor kell, ha a tankról lejárt a debuff - ez általánosságban 3as stacket jelent.

Első fázis:
Sulfuras Smash - a boss kijelöl egy véletlenszerű játékost, aki alatt egy lávatócsa jelenik meg - ebbe a pozícióba fogja beleállítani fegyverét, amely azon túl, hogy ha vkit eltalál, végez vele, tűzfalakat idéz, amelyek végigvonulnak a platformon. Természetesen ezt is el kell kerülni. Három fal indul el, jobbra, balra, valamint a platform külseje ( "bejárat" ) felé, azaz ha valaki a becsapódástól átlósan áll a boss irányában, akkor nem kell mozognia, mivel a falak elmennek mellette. Ha mégis bekapja valaki a falat, akkor ( legalábbis PTR-en ), egy dispellelhető debuffot kap, amelyet érdemes is leszedni róla, hogy ne sebződjön tovább.
A helyezkedésről íme egy remek kép.
Wrath of Ragnaros - egy véletlenszerű játékost sebzi, valamint ellöki mind őt, mind a 6 yardon belül álló társait. Értelemszerűen ezt megakadályozandó terülni kell, senki sem lehet 6 yardon belül egyetlen társának sem, és akit ellöknek, annak vissza kell mennie oda, ahonnan ellökték, megakadályozandó, hogy egymáson kössenek ki pár lökés után többen is, és így több emberre is hasson eme képesség
Hand of Ragnaros - az egész raidre hat, mindenkit sebezve és ellökve. Ignis képességéhez hasonlóan ez is interruptol, valamint az ellökést követően vissza kell pozícionálni, hogy a Wrath ugyanúgy csak egy raidert érjen el, mint addig.
Magma Trap - becsapódását szintén egy tűzkör jelöli, egy véletlenszerű játékosra lövi ki ezt a tűzgolyót, amely megérkezésekor egy csapdát hagy maga után, amibe ha valaki beleáll, akkor az egész raid sebződik, valamint, akit elkapott, az felrepül a levegőbe. Mivel ezek a csapdák nem tűnnek el, ezért fel kell őket szedni. Erre a feladatra értelemszerűen egy olyan játékos ideális, aki majd megoldja, hogy visszaérkezéskor ne sebződjön ( slow fall, lock teleport, charge képességek, stb. ).
Természetesen a lag miatt néha ezen képességek nem működnek tökéletesen, CD-re kerülnek, mégsem történik semmi sem.
Lentebb lehet olvasni ajánlást, hogy lockal hogyan is érdemes ezt megtenni, valamint további trükkök ehhez a részhez ( szintén lock ), amely magába foglal egyéb leírásokat is.

Ezek a boss P1-ben való képességei. Összefoglalva:
A raid folyamatosan távolságot tart egymástól, ha valakit ( vagy mindenkit ) ellöknek, akkor visszaáll a helyére, a spellcasterek figyelnek rá, hogy ne szakítsa be a boss a spelleiket, el kell kerülni Sulfurast, amikor beleállítja a talajba, valamint a megjelenő falakat, a kilőtt csapdákat pedig elkerülni / felszedegetni. Fontos, hogy a folyamatos ellöködkösés miatt nem szabad úgy helyezkedni, hogy potenciálisan belelökjön egy, még kint lévő csapdába, amelyet nem szedtek még fel, valamint arra is figyelni kell, hogy ne kerülj túlzottan hátulra, mivel ilyenkor hajlamos belelökni a lávába hátraérkezéskor.
Gearszinttől függően kell NAGYON, vagy egyáltalán nem figyelni arra, hogy mikor szeded fel a csapdákat - amennyiben van disc priest, magas átlag max.hp, akkor akár mass ellökés után is fel lehet szedni egyből a csapdák, a kettő együtt ( ill. egymás után ) se öli meg a raidet. Értelemszerűen ha ez nem áll fenn, akkor figyelni kell a csapdák felszedésére, és csak akkor megtenni ezt, ha a raid megfelelő hp-n áll.


Amennyiben a boss életereje eléri a 70%-ot, jön egy átmeneti fázis, amíg a boss eltűnik, és addokat idéz. Ezen átmeneti fázis úgy kezdődik, hogy hosszas lóbálás után fegyverét beleállítja a talajba, amely sebzi a körülötte állókat értelemszerűen, valamint addokat idéz, akikkel végezni kell, mire azok beérnek a fegyverhez. A boss 45 másodpercig, ill. addig, amíg az összes add meg nem hal, nem tér vissza.
A nevük Son of Flame, folyamatosan zsugorodó tűzelementálok, spec képességeik:
Burning Speed - az addok minden egyes %-al, amely 50% felett található, gyorsabbak az átlagosnál, s ahogy az életerejük fogy, úgy lassulnak be. Lehet őket stunolni, 8 ilyen jelenik meg, mihamarabb le kell őket ütni, mert ha beérnek a fegyverhez, akkor felrobbannak. Apró tűzoszlopok jelölik, hogy hol fognak megjelenni, a DPS-nek érdemes odapozícionálni már induláskor.
Supernova - egy brutális sebzés, amely a raidet éri, ha egy add beér. Értelemszerűen ezt meg kell akadályozni, lassítani az addokat nem szükséges, ahogy sebződnek, önmaguktól lassulnak, ellenben stunolni ajánlott.

Háromféle ( ami igazából kettő ) felállás lehetséges az átmeneti fázisban. Vagy szélre állítja bele a kalapácsot a talajba ( jobb vagy balszél ), vagy pedig középre. Amennyiben szélen teszi ezt meg, akkor 2 add jelenik meg a kalapács túlsó ( rövidebb ) felén, és 6 add az innenső ( szélesebb ) oldalán.
Akkor, ha középre helyezi el a kalapácsot, akkor 4-4 lesz mindkét oldalon.
Célszerű már pull előtt eljátszani, hogy mikor ki és hová áll a megfelelő esetekben - célszerűen ha oldalra kerül, akkor a túloldalára 2 melee menjen, az innenső oldalon pedig a közelebbi addokat fogják a tankok, a távolabbiakat pedig a ranged.
Ha 4-4 felállás van, akkor vagy 3 DPS - 2 DPS + 2 tank ( amennyiben 3 healeres felállás van ) elosztást alkalmazunk, vagy pedig 1-1 tank mindkét oldalon, az egyik oldalon pedig 2 DPS, a másikon 3 ( értelemszerűen ebben az esetben a 2 DPS-es részhez érdemesebb a meleet tenni, ill a sok stunnal rendelkező karaktereket, pl. warrior / tauren ).
Alapvetően mindenki a saját, kijelölt addjával kezdi, a fázisváltás előtt még lehet egy ideig DPS-elni a bosst, ez simán jelenthet 2-3%-ot is akár, majd lekezeli a saját addját. Itt alapvetően ( hacsak nincs nagyon közel az add a kalapácshoz, ill. a kalapács rövidebb oldalán állunk szélre tett esetben ) elég 50% alá ütni az addokat, utána már segíthetünk a többieknek - 30%-os add hp esetén az addnak még 10 yard megtételéhez is nagyon sok időre van szüksége, felesleges kivégezni, inkább biztosítani kell, hogy pl. a tank által fogott add ne jusson be.
További trükk, hogy P2 vagy 45 sec elteltével, VAGY az összes Son halála után kezdődik. Itt is meg lehet azt tenni, hogy ( gyakorlásképp a P2->P3 átmenetelre ) egy távoli addot csak legyengítünk, de nem ölünk meg. Így van idő felhúzni a raidet, ill. megölni a második átmeneti fázisban a nagy addokat. Természetesen a 45 sec lejárta előtt végezni kell vele ( de általában ennél rövidebb idő alatt le lehet pucolni őket ).
Mindkét átmeneti fázisban a boss lávát köpköd a raidre, biztosítva, hogy a healereknek is kelljen valamit csinálniuk.
Tilos meleeként ( vagy egyéb playerként ) a kalapácson áthaladni, mivel ilyenkor 60-80K körüli sebzést szenvedünk el - hiába van beleállítva a talajba, a fegyver még így is veszélyes marad.

Az addok halálakor / 45 sec eltelte után kezdődik P2.

Sulfuras Smash - a P1-ből már ismert képesség, itt is vigyázni kell vele, valamint elkerülni a megjelenő tűzfalakat.
Molten Seed - minden raid tag alatt megjelenik egy tűzgömb, amely 10 sec után aktivizálódik, és robban. Amikor megjelenik, mindenkit sebez, aki 6 yardon belül áll, azaz P2-ben is terülni kell, majd 10 secen belül összefutni, lehetőleg az előzőleg megbeszélt, üres helyre, mivel annál kevesebbet sebződsz a robbanásoktól, minél távolabb vagy tőle, valamint azért, hogy az AoE healek elérjenek mindenkit. A robbanásból addok kelnek ki.
Molten Inferno - a robbánás, ami elől 10 sec van, hogy biztonságba érjünk.
A kikelő Molten Elementálokat nem szükséges betankolni, mivel egy véletlenszerű játékost céloznak meg ( fixate ), helyette az egyben álló raidnek mihamarabb végeznie kell az addokkal, némi AoE bevetésével.
World in Flames - a boss indőnként lángba borítja a platform egyharmadát, mégpedig aszerint, hogy ha koncentrikus körökre osztjuk a platformot, amelynek középpontja a boss, akkor vagy a boss melletti, vagy a középső, vagy a szélső részt. Nyilvánvalóan ebbe nem jó bennemaradni, hasonlóan néz ki, mint Magmaw esetében a tűz, ki kell belőle állni.

Ebből áll P2, összefoglalva:
A raid folyamatosan min. 6 yardot tart egymástól, egy kört formázva, amelynek közepén nem áll senki. A P1-ben megismert Smasht el kell kerülni, ill. szintúgy az utána megjelenő falakat. Amennyiben a terület egy része lángbaborul, akkor azt el kell hagyni, majd utána visszaállni a helyünkre. Amikor jönnek az addok, akkor össze kell futni a kijelölt részre, a kör középpontjára, elég távol az eredeti pozícióktól, itt felgyógyítani a raidet, valamint gyorsan végezni a megjelenő addokkal, majd vissza az eredeti pozícióba. A trükkös részt az jelenti, amikor a raid összeáll az addok miatt, a boss pedig fegyverét pont oda vágja bele, a raid közepébe - ilyenkor mindenkinek átlósan el kell mozognia, hogy a tűzfalak ne kapják el, majd vissza, gyorsan végezni az addokkal.
Mivel immár a frissített bossmodok jelzik, hogy a molten seed mikor is jelenik meg, ezért akár az is kivitelezhető, hogy mindenki egyben áll, és a megjelenésük előtt mindenki elfut. Ez némi veszélyt jelent, mivel ha ilyenkor valaki beragad, akkor fixen meghal, amikor a 10 seed rárobban.
A körben állós - összefutós taktika helyett lehet alkalmazni az egyik oldalról a másikra való átfutkosást is, azaz mindig az alapból gombaforma területen kívül ( jobbra vagy balra ) áll mindenki, és amennyiben jönnek a seedek, akkor átfut mindenki a túlsó oldalra.
Érdemes CD-sorrendet megbeszélni ( pl. első robbanásra lightwell, másodikra PWB, harmadikra sámán CD, stb. ), mivel a robbanáskor már sebződik a raid, és mire átér, kikelnek az addok, amelyek további sebződést jelentenek - valamint tankolni sem lehet őket, így a raid még tovább sebződik.

Ha a boss életereje eléri a 40%-ot, jön a második átmeneti fázis. Fontos, hogy amennyiben jön a seed, NEM szabad átütni a bosst -> abban az esetben, ha kikelnek az addok + kezelni kellene az újonnan megjelenő addokat is, fixen wipe-ot jelent.

Ez a fázis nagyban hasonlít a korábbi phase-váltáshoz, szintén megjelenik 8 kis add, amely igyekszik a platformba állított fegyver felé, ugyanazon képességekkel - ahogy az életerejük fogy, úgy lesznek egyre lassabbak, stunolhatóak, ha beérnek, felrobbannak.
Ezen túl megjelenik ( 10fősben ) két Lava Scion. Ezen addokat tankolni kell, valamint rendelkeznek egy kellemes képességgel:
Blazing Heat - egy véletlenszerű játékos kapja ezt a debuffot, aki 5 sec után elkezd tüzet húzni maga után. Azon túl, hogy ez a tűz elég jól sebez, mindkét típusú addot ( Sons of Flame ill. Lava Scion ) gyógyítja. Azaz, aki ezt megkapja, lehetőleg a platform széle felé húzódjon ki, elkerülve azt, hogy olyan helyen hagyjon tüzet, ahol gátolja a többiek mozgását, valamint potenciálisan áthaladhat rajta egy add.
A fázisnak 45 sec múlva lesz vége, ill. akkor, ha az addokal végez a raid. Főleg az elején, amikor még a DPS sem elég, nagy valószínűséggel egy ( vagy akár mindkettő ) Scion megérheti P3-at, ebben az esetben azokkal mihamarabb végezni kell.
A BL-t ide érdemes időzíteni, aszerint, hogy ha már nincsenek kis addok ( ill. egyet direkt meghagyunk, hogy P3 kicsit később jöjjön el, lásd a fenti részt ), akkor gyorsan megöljük a nagy addokat. Amíg a nagy addok kint vannak, addig folyamatosan pakolják a debuffokat, ezeket le kell reagálni, a friss bossmodok már jeleznek, és lehetőleg a platformon hátulra tenni a tüzeket.
Fontos, hogy akárcsak P1->P2 átmenetelkor, itt is, amikor előbukkan a boss, be kell tankolni. Amennyiben a tankok nem állnak ilyenkor a bosshoz közel, akkor azt üti meg a boss, aki aggróban a legmagasabb és melee rangeben áll. Azaz a két Sciont össze kell szedni, ahogy jön a boss, az egyik tank azt megfogja, a másik tankolja a 2 addot, ha az egyik meghal, akkor a két tank cserél, végezni kell a másik addal is, és jöhet P3.

A harmadik fázisban is bővül a boss eszköztára, mindamellett megmaradnak már ismert képességei is.
Sulfuras Smash - a szokásos képesség, a szokásos falak idézésével együtt. Ha eddig sikerült elkerülni, akkor most sem jelenthet gondot.
Engulfing Flames - a platform egyharmada hasonlóan tűzba borul, mint P2-ben.
Living Meteor - az Indiana Jones filmekből ismert kőgolyó, amely valakit kijelöl, és utánaered. Amennyiben az illető 4 yardos közelébe ér, rárobban, mindenkit sebezve 8 yardon belül
Meteor Impact - a már említett sebzés, jó eséllyel végez az illetővel és mindenkivel, aki a környéken tartózkodik
Combustible - amennyiben a meteort sebzés éri, megtorpan és visszalökődik arra, amerről jött. Értelemszerűen ezt a képességet ki kell használni, és el kell lökni.
Combustion - maga az ellökés képesség, fontos, hogy arrafelé tolódik el a meteor, amerről támadás érte, így akár azt is el lehet érni, hogy nem segítjük, hanem épp ellenkezőleg, nehezítjük célpontjának a menekülését, ha még bónuszba felé lökjük a meteort.
A meteort szükségtelen megölni, kiteolni ill. akadályozni kell, a bossal ( és a megmaradt Scionokkal ) kell végezni záros időn belül, ill. ugyebár Ragnával végezni nem lehet normálban, 10%-nál eltűnik.

Összefoglalva P3at:
Öld le az addokat, ha maradtak, kerüld el a Smasht és nyomában érkező lávafalakat, valamint amikor a platform egy része tűzbe borul, kerüld el. A meteor elől fuss el, hátulról a meteort TILOS megütni, ellenben ha feléd halad át, akkor bele kell csápolni. Ebből következik, hogy ha egy rangedet jelöl ki, akkor annak mozognia sem szükséges, hanem csak kitargeteli és visszalökdösi a meteort oda, amerről jön. A melee pl megpróbálhatja folyamatosan kite-olni, körbeszaladva a bosst és folyamatosan DPS-elni, mint amikor Atramedesnél a leheletet kite-olni kell P1 folyamán, majd amikor a túloldalról visszaér, akkor a ranged visszalökheti a meteort, biztosan elkerülve azt, hogy az elfutó meleere lökje rá a meteort.
Ez a fázis eléggé dinamikus, egymástól itt már nem kell távolságot tartani, ellenben le kell reagálni a meteorokat és a platformot elborító tüzeket. Közben persze kerülgetni a kalapácsot is.
Egyfajta DPS race ez a rész, pár DPS / healer ki fog esni a kite miatt, ellenben itt már a tankokon kívül ( jó esetben ) nem sebződik senki sem, így akár 1 healer is elég az aktuális tank healra, a többiek kite-olhatnak.
Érdemes a healereknek is kitenni sebző spelleket, hogy kezeljék a golyókat ( már, ha nem misselnek ).
A fight legnehezebb része talán a P2->P3 átmenetel, ha ez sikerül, akkor csak pár try és gyakorlás kérdése, mire jöhet a kill.